מילה שלי

Tuesday, September 10, 2002


סליחות, סליחות

השנה גם אני מבקש סליחות.
פעם היה לי חבר תימני מרחובות,
שכל שנה היה מתקשר אלי הביתה, בערב יום כיפור,
ומבקש מכל בני הבית סליחה.
אפילו מאחי הקטן שהיה אז רק בן שתיים עשרה.

השנה גם לי בא לבקש סליחה מכולם,
אבל לא סתם מכל בנאדם או מכל יהודי,
אלא מכל מי ומה שפגעתי בו השנה.

קודם כל אני מבקש סליחה ממי שאשכח לבקש ממנו סליחה,
ושיסלחו לי אלא שסליחתי מנעה מהם את תענוג הכעיסה.

ראשית סליחה כבן להורי אם השנה אתכם הרגזתי,
וסליחה כאח לאחי אם ביום הולדת מתנה שכחתי.

סליחה כהולך על שתיים מכל נמלה שברגלי לשווא דרסתי,
וסליחה כאנוש מבוהל מכל ג'וק שעם כפכף מעץ מעכתי.

סליחה כנהג ממכוניתי אם בדוושא שלך הרבצתי,
וסליחה מהולכי רגל אם במעבר חציה לא עצרתי.

סליחה כדייר אם את מנוחת שכני הדרתי,
וסליחה כתושב אם את מדרכת עירי לכלכתי.

סליחה כצרכן אם בתשלומי החשמל מים או גז איחרתי,
וסליחה כדברן אם בסלולרי או בבזק לא מספיק קשקשתי.

סליחה כחייל אם חפים מפשע במחסום עיקבתי,
וסליחה כמפקד אם לחיילי בתקיפות דרשתי.

סליחה כעובד אם בטלפון ברברתי,
וסליחה ממס הכנסה שאת המדרגה לא עברתי.

סליחה כבחור מכל נערה שאת ליבה אולי הכאבתי,
וסליחה מאהובתי, על שרק עכשיו אותה הכרתי ( למה לא קודם?!!)

סליחה כיהודי אם בשבת לא נחתי,
וסליחה כישראלי אם בבחירות האחרונות לניו-זילנד הברזתי.

סליחה מכל חבר אם לא כל כך התקשרתי,
וזו סליחה גדולה מאוד, כי את אף אחד אני לא שכחתי.

ולסיום גם לעצמי סליחה אחת אני שמרתי,
סליחה על כל אשמה שעל עצמי לשווא הפלתי,
סליחה על כעס לחינם, סליחה על לחץ מיותר,
הרי,
אחרי הכל אני רק בנאדם.

 Posted @ 12:38 AM by Moshe


Comments: Post a Comment