מילה שלי

Sunday, September 22, 2002


אושפיזין

מצווה גדולה להתקין סוכה,
את תחלית ההתקנה - יתד ראשון יש להקים כבר בצאת הכיפור,
מצווה גדולה היא לשבת שבעת ימים בסוכה, לסעוד בסוכה,
וכשהיינו ילדים אף אהבנו ללון בסוכה.

וכל זה זכר ליציאת מצריים,
מישום שישבו אבותינו בסוכות.

מצווה גדולה וגם נחמדה יש לציין,
רק שבמהלך השנים חלו שינויים חברתיים וסוכתיים,
וכבר לא כל כך בונים סוכות מקרשים - סוכות פלא אמריקאיות נכנסו לשוק,
וזה, אפילו מצחיק למול העובדה שחג הסוכות הפך להיות חג שמזכיר לכל יהודי עירוני,
את מצבו הכלכלי - יש לך גינה? או לא!

לי אין גינה!
ומאוד בא לי גינה,
בדיוק כמו לשכנים מקומה ראשונה,
בא לי גם לבנות סוכה ולגדל צמחי תבלין,
בא לי גם שיח פטנגו או איזה עץ גויאבה,
ובלילות הקיץ לשתות צ'אי עם נענע ולשבת בחוץ על הנדנדה.

אבל מה לעשות - לא נולדתי מושבניק.
וגם אבא שלי לא עשיר,
ואם אפשר לקנות בזול בפריפריה לא ניתן למצוא שם עבודה כמו בעיר.

אז כנראה שנאלץ להסתפק לבינתיים,
באיזו קוביה, שישים מטרים רבועים של בלוקים,
עם קצת רהוט ומרפסת קטנה, מסוידת בלבן אבל בלי גינה.

ובכל פעם שיגיע חג סוכות נצא להתאשפז (מלשון אושפיזין) בסוכה של השכנה,
ובמקום פינת ירוקת נצא לפארק הלאומי.

נו?
אז בניתם סוכה?

 Posted @ 8:47 PM by Moshe


Comments: Post a Comment