מילה שלי

Sunday, August 25, 2002


הלילות בכנען

מה יפים הלילות בכנען? יפים?!
איזה יפים?
לא יפים ולא בטיח!
אולי עכשיו כשנשבר החום אז אולי רק קצת.
אבל מה יפה?
לא רואים שמיים מרוב הפיח,
לא רואים אופק מרוב ביניינים,
אין אויר מרוב שצפוף,
כל אחד כלוא באיזה קופסא בגדלים שבין חמישים למאה חמישים מטרים רבועים,
החיילים סגורים בטנקים,
הפלישתים סגורים בעוצר,
וענונו סגור בכלא,
ואני מנסה לנגן כמה אקורדים ולא יוצא לי שיר.

אולי זה רק משבר קטן וזה חולף?
אולי פשוט אני נהייתי קצת עייף?
לא!
לא עייפתי וזה בטח לא משבר,
פשוט לא ניגנתי יותר מחצי שנה והופס! הלכה המנגינה.
ממש התבעסות הצליל צורם ואנ'לא מבסוט!

פעם עוד עליתי על במה ודפקתי סולו למנגינה עצובה,
ועכשיו זה נשמע משעמם, מעצבן ורע!

טוב לא לבכות לא נורא, יום שלישי מתחילים ללמוד נגינה,
התקשרתי למורה, קבעתי לי שעה,
נרביץ קצת בבלוז אולי גם רוק ויאאלה חגיגה.

אבל יותר מכל שבא לי לכתוב עכשיו זה על איזו הפגנה.

אתמול היתה הפגנה,
הפגנה בשמם של חיילי המילואים שנושאים בנטל בחוסר שיוויון וללא הצדקה.
כל כך כואב לכל אחד מאיתנו לשמוע על ההפליה,
לחשוב על אלו שפטורים מתוקף היותם ועל סמך אמונתם,
אבל אף אחד לא טרח להזיז את התחת שלו ולהצטרף למחאה.
שלא תבינו לא נכון גם אני לא!
ואני קצת כועס גם על עצמי,
ומהבוקר חושב בעצם למה?
אולי בין עבודה קשה למילואים,הזמן שלי כל כך יקר לי,
שנישאר לי קצת חיים, ולא בא לי לבזבז אותם על הפגנה.
או אולי בגלל האפוקליפסה הקריבה,
סאדם ובוש סקאדים והמסיבה.
או סתם בגלל אפאטיה כללית,
שהרי למה נועדה הפגנה,
להעיר תשומת לב להתריע על חוסר שיווין או על מצוקה,
וכי יש מישהוא שלא יודע על כך,
יש אחד שלא מרגיש את המצוקה,
יש איזה תמהוני במדינה שבאמת חושב שהחלוקה שווה,
יש איזה חרדילייאך שחושבים שהם באמת מגינים על המדינה מפני האויב באוהלה של תורה,
אם כן,
(ואני יודע שהתשובה נראית לחלק שכן),
אז לא!
כמו שלא נכתבה מילה במקרא על מלחמה שנוצחה מיתוך אוהלה של תורה,
וכמו שדויד החזיק בחרב והיכה בה ערלים,
וכמו שמשה הרג איש מצרי שהיכה יהודי,
וכמו השופטים שלחמו ביד חזקה וזרוע נטויה,
וכמו כל אותם אבות האומה,
שהיו גיבורים וגם הגו בתורה,
כך גם היום, הרי כלום לא השתנה.
וכמו שאז חרבה הממלכה, בגלל שינאת אחים חוסר שיוויון וסדקים באמונה,
כך גם יקרה - עניין של זמן,
נבואתו של ישראלי פטריוט,
אבל עדיין איש אחד.

הניתן לשנות את גורל המדינה?
הניתן להציל את גורל האומה?
ניתן גם ניתן הלא הרשות נתונה!
רק צריך קצת אחדות, קצת שיוויון, קצת אמונה,
והמון אהבה.
וכמובן שקודם צריכה להתנגן לי מנגינה יפה.

 Posted @ 9:26 PM by Moshe


Comments: Post a Comment