מילה שלי

Tuesday, July 09, 2002


נחיתה רכה

בסן פרנסיסקו,
במלון "מריוט",
ראיתי סרט בחדר ליפני השינה,
ועלתה לי בראש שאלה ועוד שאלה.


למה תמיד ראש העיר בסרטים הוא כושי?

למה כל נהגי המוניות באמריקה הם הודים?
למה תמיד בטיסות יושבים לידי אנשים שאין לי על מה לדבר איתם?
למה לא תשב לידי איזו קלואדיה שיפר,
או איזה נווד עם סיפורים מכל היבשות?
למה תקע החשמל באמריקה בנוי בצורה שונה?
למה הם תקועים על 110 וולט,
מה זה? בכוונה? כדי שאני אאלץ לקנות שתי מכונות לתספורות?



ביום שבת הלכתי לים,
אהוד הזהיר אותי בערך רבע שעה שחם ויש מדוזות,
הלכתי עם שרה,
נהננו ממש,
קפצנו למים,
שחינו ,השתוללנו,
ואז התחבקנו,
ומדוזה אחת ממש קינאה,
וניסתה להצטרף גם לחגיגה,
היא חיבקה אותי מכל הלב מאחור, בגב,
ועכשיו אני צלוק,
נראה כאילו הולכיתי,



אז למה נבראו המדוזות?
ומה באמת עושים כשמדוזה מחבקת?
מפזרים חול?
מורחים ביצה?
משתינים על זה?
מורחים ?
לכל אחד רעיון,ומשום מה כולם עובדים.



ולמה כשמדוזה נפלטת לחוף,
תמיד ניגש אליה איזה עארס עם מטקה,
ומשחק איתה,
בזמן שכל החוף מתעניין?



ביום שבת הכנו כדורי שוקולד עיסתיים מפוזרים בקקאו,
לא זוכר את השם המדויק,
אבל היה ממש טעים,
היה לזה טעם כאילו זה בא מאהבה,
אז אני אקרא לקינוח בעברית,
"באה מאהבה",
וכמו שאצלנו אומרים במטבח -
שוקולד בא מאהבה או שלא בא לי בכלל.
והמתכון בא יבוא.



חידה-
מי זאת שתוקפת אותך בבואך לארץ רחוקה,
מי זאת שמצליחה להדיר שינה ממך?
מי זאת שגורמת לקיבתך לקרקר כשכולם כבר חורפים?
ומי זאת שמזכירה לך מאין באת ומתי אתה חוזר?
תשובה - מפלצת ה-ג'ט לג.
ועכשיו היא בהתקפה.

 Posted @ 6:51 PM by Moshe


Comments: Post a Comment