מילה שלי

Monday, May 13, 2002


"עץ הדעת טוב ורע"

לפני כשבוע, התראיין ראש אגף אמצעי לחימה בצה"ל,
בתוכנית שבת של - שלי יחמוביץ'.
הברנש סיפר שצה"ל מפתח יכולת העברת חומר מנקודה א' לנקודה ב',
יענו טרנספרומציה קוונטית. ( ולא בא לי להסביר יותר מדי, חפשו ב - GOOGLE)

שים לב לפריצת הדרך - אפשר לעבור מהבית לעבודה בלי להתקע בפקקים,
או לקפוץ לחברים בתל - אביב בלי לחפש חניה.
כמובן שזה עוד לא כל כך מפותח, אבל גם הטלפון הראשון של אלכסנדר גרהם בל,
לא ידע שיום אחד הוא יתפתח לסלולסרי.

שאלת את עצמך פעם - מאיפה באות כל ההמצאות הגדולות הללו לעולם?
מה המוטיבציה להתפתחות האנושית בכלל והטכנולוגית בפרט?
איך זה שלפני ארבעת אלפים שנה, הכלים המתוחכמים ביותר היו נאד המים,
או החרב? והיום - אני אישית לא מצליח לעמוד בקצב.

לצערי התשובה מאכזבת, היא אפילו קשה,
ולא בטוח שתצא עם חיוך כשתגיע לסוף הדברים,
אבל אולי תצא עם הבנה.

חבר יקר! - העולם מונע ע"י הרוע, הרוע הוא הכח היוצר בעולם.

קנאה, שנאה, זלזול, חומרניות ומי שרוצה יכול להמשיך יש אינסוף דוגמאות.

אלו מניעים את הפקינג עולם הזה.

בלי חומרניות - לא היינו עובדים כל כך קשה?!
וקונים כל כך הרבה ובכך מספקים משאבים ליצירה של עוד מוצרים לצריכה.

בלי שנאה - לא היו מלחמות בעולם?!
ואז לא היה צריך לפתח כלי לחימה מתקדמים ותשכח מה-רדיו, סכין ומזלג, אנרגיה גרעינית,
מכוניות ( עיין ערך "המרכבות של פרעה") , מחשבים ( לא הייתי כותב את מה שאני כותב פה)
ואפשר עוד להמשיך אותי..

בלי זלזול - אף אחד לא היה מנסה להוכיח את עצמו! (ותשכחו מכל הפיסיקאים הגדולים).

בלי קנאה - היתה לנו אהבה? היתה לנו אומנות?!

הרוע שבעולם, זה מה שמניע את הפקינג עולם הזה.

הרהור הכותב - אז מה? מה עם האהבה? מה עם התקווה לעולם טוב יותר? מזרח תיכון חדש?

האם חיית פעם בתחושה שאם קורה לך משהו טוב, משהו רע יבוא מיד אחריו?
או שאם רע לך עכשיו מחר יהיה יותר טוב, ואתה תפוצה על כל הרע?

ומאיפה נולד המושג - "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"? (אין לי מושג, משהו מחז"ל, אנא ערף )

הרוע הוא הכח הנגדי של הטוב, אם יש רוע אז גם יש טוב,
ואם אין רוע אז אין טוב - אין טוב בלי רע או רע בלי טוב.

אז מה עושים?????????????????????????? קיבינמט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני מבולבל!

כרגע כלום, לא עושים כלום!

אבל צריך להבין - שאולי ערפאת זה דבר טוב במובן מסוים?!
ושאם לא היינו סובלים במצריים - לא היינו יוצאים משם ומקימים את האומה הזאת,
או שאם לא הייתה אנטישמיות מודרנית ( ועכשיו בהמון רגישות ) או הצער הנורא של השואה,
לא היתה קמה שוב המדינה.

אבל דבר אחד בטוח -
אם חווה לא היתה מרביצה ביס בתפוח,
היה פה ממש משעמם,
רק אדם, חווה, נחש, חיות ורוח.

אז תמצא לך את הפינה שלך, ותחליט אם אתה רוצה להיות טוב או רע,
הרי זה לא כל כך משנה,
כי כמה רע שתהיה - בסוף יצא מזה משהו טוב.

והמלצה אישית קטנה שלי -
אם רע לך, תבדוק טוב, אולי אתה טוב מדי?
ויאללה ביי!

אני הולך לעשות מעשה ....................

 Posted @ 11:11 PM by Moshe


Comments: Post a Comment